Enduro VM drar igång den 9-10 april i Agadir, Marocko. Då kommer många förare vara på plats och ivrigt vänta på att få dra igång säsongen. Kevin Olsen är en av dem, han kommer att stå beredd med sin Sherco 300 2t. Som vi har skrivit tidigare så kör Kevin med support från Sherco CH Racing, och ska köra alla deltävlingar i VM:et.
Vi tog kontakt med Kevin och kollade av läget med honom inför starten. Vi frågade vad han har gjort under vintern och hur han känner inför premiären.
Under vintern så har Kevin tränat stenhårt på sin nya 2 taktare, det tar en stund att vänja sig med ny hoj, ny motor (2 takt istället för 4 takt) och allmänt träna upp sin fysik, för att klara alla tuffa prov som enduroföraren ställs inför. Så massor av timmar har spenderats på både fysträning och hojkörning.
Han har också hunnit med att vara i Italien och tränat samt kört deltävling 1 av Italienska Mästerskapen, en tävling som är bra för att få timmar på hojen och kolla av inställningarna i tävlingsmiljö. Kevin har tränat en hel del med Matthew Phillips som ska köra för Sherco i E3 klassen.
Kevin Olsen reser till Agadir under måndagen (nästa vecka) inför premiären som körs 9-10 april, sen går resan vidare till Portugal för deltävling 2 den 16-17 april. Så ett rätt så packat schema väntar Kevin som just nu förbereder det sista inför starten av VM 2016. Efter dessa två inledande tävlingar så får alla förare/team lite lugnt till 21-22 maj då Grekland kör sin deltävling.
Kevin passar på och hälsar alla som hjälper honom med denna satsning:
Kevin Olsen: http://futureprogress.se/
Sponsorer: Future Progress AB, Sherco, Kjellström Suspension, Bloms MX Racing, Olsen Ivk AB, Kafjärdens projekt AB, Sulalampis blästring & industrimålning AB, EKAB Entreprenad i Grödinge AB, Enduro-lights, Edins Måleri & Kakel AB, Gssons EL AB, Spånga ventinjustering AB, ANG Forfast AB, Liab plåtbyggarna AB,Valvoline, Miljö anläggning AB, PML Svets & VVS AB, Skrotfrag AB, PM Ligro,Golvon, Rör Gasellen, GS Training, Hillstedts skylt & dekor AB, Däckia Lina däck.
FANS KLUBBEN! Thomas Monell, Arne Hansson
Text: Henrik Andersson, Speeders Magazine